• +420 731 159 137

Aminokyseliny - suplementace PŘED a PO tréninku

PŘED TRÉNINKEM V POSILOVNĚ

30 – 60 minut před tréninkem

Zhruba hodinu před tréninkem je vhodné si vzít 3 – 5 g argininu a 5 g glutaminu. Arginin je volbou č. 1 před jakýmkoliv tréninkem. Vědci říkají, že arginin zvyšuje přítok krve do svalů díky jeho vlivu na zvyšování hladiny oxidu dusnatého. To znamená, že vaše svaly dostanou pořádný příděl všeho, co s sebou krev nese – kyslíku, glukózy, aminokyselin, anabolických hormonů (testosteronu, růstových hormonů) a dalších látek, jako jsou glutamin a kreatin, pokud jste je ovšem užili v suplementační formě. Svaly tak budou mnohem lépe zásobeny energií a snadněji přejdou do fáze růstu, protože všechny důležité látky se do nich dostanou v hojné míře. Glutamin poskytne svalům energii a vyprodukuje bikarbonát, který tlumí okyselení, které se vytvoří ve svalech během intenzivního tréninku. To napomáhá předcházet jejich únavě. Arginin a glutamin užívejte na lačný žaludek (nebo minimálně 1 – 2 hodiny po posledním jídle)!

Arginine 120 kapslí - Amix

Glutamine Mega Strong Powder 500g - Nutrend

0 – 30 minut před tréninkem

V tomto období je vhodné přijmout pomalé sacharidy, jako třeba ovesné vločky, nebo celozrnný chléb a malou porci syrovátkového proteinu. K tomu asi 5 g kreatinu a vaše tělo je zásobeno všemi potřebnými živinami pro kvalitní trénink. Pomalé sacharidy zajistí plynulý přísun energie, syrovátkový protein zase přísun potřebných aminokyselin a kreatin zajistí kvalitnější svalovou kontrakci a naplnění svalů.

          

 Fitness Authority So good! Pancake 1000 g

100% Creatine 500g - Scitec

PO TRÉNINKU V POSILOVNĚ

Ihned po tréninku

Ihned po tréninku je velice vhodné dodat svalům 5 g leucinu a 5 g glutaminu. Aminokyselina s rozvětveným řetězcem je asi nejdůležitější pro anabolický proces ve svalové tkáni ihned po tréninku. Leucin spouští procesy, které vedou k intenzivnější svalové syntéze a tím i k většímu svalovému růstu. Jeho hladina by měla po cvičení vrcholit, protože živiny, jako je glukóza nebo aminokyseliny, se pak snadněji dostávají do svalových buněk. Doplnit glutamin po cvičení je zásadní z prostého důvodu. Glutamin totiž reguluje bílkovinnou syntézu. Svaly bez leucinu a glutaminu prostě neporostou.

BCAA Instant 300g - Extrifit

30 – 60 minut po tréninku

Nyní je čas pro 40 g kvalitního syrovátkového proteinu a 40 – 80 g rychlých sacharidů (dextróza, bílý chléb…), to vše doplněno o 3 – 5 g kreatinu. Rychlé sacharidy doplní svalový glykogen a zamezí vylučování kortizolu neboli katabolického hormonu. Potřebujeme přece nastartovat anabolické procesy, svalový růst. Syrovátkový protein dodá další stavební kameny a to žádané aminokyseliny. V tomto období po tréninku je absorpce kreatinu na nejvyšší úrovni. Navíc kreatin působí taky antioxidačně a podporuje regeneraci svalů.

 

HYDRO 77 - Extrifit

Doporučujeme